» Harry Potter

helgen har jag tittat på filmerna
ja nu ska jag skriva om alla harry potter filmerna. dem är mina favoriter
även ni har sett men jag berättar vad jag tycker om dom


Harry Potter och De vises sten

betyg : 5 av 5
jag tycker om den därför att den visar början av Harrys liv på Hogwarts.
allt början mellan dom tre som hittar varandra direkt.
Harry kom direkt in quidditch lag och tillsammans med sina vänner på Gryffindor

Harry Potter och Hemligheternas kammare

betyg : 4 av 5
den handlade mycket mest om ormen och Harry är ormviskare men den var riktigt bra ändå


Harry Potter och Fången från Azkaban

betyg : 5 av 5
den är riktigt bra med alla dementorer och Sirius Black
hände mycket med olika professorer på skolan. Jag blev glad när Sirius sa att Harry kan bo hos honom i framtiden.


Harry Potter och Flammande bägaren

betyg : 5 av 5
den är bra, speciellt med drakar och turneringen
och Robert Pattinson är med i den som är med i The Twilight Saga som jag älskar ;)
allt med dem är braaa!


Harry Potter och Fenixorden

betyg : 4 av 5
den var lite lite rörigt att förstå men annars jättebra!!
och bästa är fighten mellan dem o Dödsätarna


Harry Potter och Halvblodsprinsen

betyg : 5 av 5
sorligt är rektorn Dumbledore dog i slutet :(
men spännande med alla horrokruxer som Harry skulle förstöra. Och stackars Hermione när Ron och Lavender var tillsammans. Men till sist blev jag glad när Ron kände för Hermione ist för Lavender :)


Harry Potter och Dödsrelikerna del 1

betyg : 5 av 5
den är föör bra! men kanske liten seg i början men för bra fortfarande!!
älskar den för mycket, har sett på bio och dvd har inte kommit ut än och jag dödslängtar nu!


*fridasjöström




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback