» semestern i somras

jag har inte skrivit om familjens semester i somras. Vi har åkt till olika platser.

Vi har åkt till Piteå o bada på Äventyrsbad. Det var faktiskt kul men vi trodde den skulle vara större än Paradisbadet i Örnsköldsvik. Men det var inte. Men jag har en favorit attraktion t.ex. space bowl = den kallas toa-spolning. Vi familjen hade jättekul tillsammans o vi skrattade o busade. Det var mysigt tycker jag. Vi var där typ kl halv 12 till 6 sen åkte vi vidare till Vittangi. vi kom fram till byn Vittangi typ 8-9 tiden. Då får man ju träffa min Ankan ( Annika Lasu )

Vi var där från måndag till fredag.

Vi har besökt älgpark, Vittangi har en egen älgpark. Jag fick känna älgens horn, den var typ varm, har också päls på.

Jag har varit med Annika o hennes kompis Emilia typ 2 dar, vi cyklade runt byn på kvällen, vi hade kul. Jag o annika har varit på en lekpark, den har en typ snurr karusell då annika snurrade o gjorde någonting sen skulle hon stiga av då blev hon jätte yr o gick jätte konstig o till sist ramlade hon o krockade en trä stock o skrapade en knä. Ajaj. Sen sa hon att jag ska också göra samma sak. Då gjorde jag de. Då steg jag av den o typ gick runt karusellen o till sist jag krockade karusellen. hah de var värt minne. även de gjorde lite ont. =)



O två veckorna hos pappa före jag var hos mamma.

Jag, lillebror Magnus o pappa har besökt Hemsön fästing. Det är en militärsbas nånting. det var intressant faktiskt. Jag solade, badade mest av all göra. Jag har blivit solbränd en gång. Det gjorde ont. Men resultatet var ju jag blev turk =) O vi har varit på stadsfest, jag träffade Josefine Backlund, Sara Eriksson, Caroline Häggström, Rebecka Jonsson och Rebecka Modin. Vi hade jätte kul tillsammans. Vi tjejerna hade blåa tungor. Caroline fotade oss, vi failade på ett kort.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback